theoneandonlyicka.blogg.se

Från ett ghetto till ett annat...

Publicerad 2013-05-21 21:23:52 i Me,myself and I,

Fick reda på igår att i området där jag bor är tydligen ett ghetto. Varför är jag inte förvånad?
Nåväl.Solen skiner här i Arvidsjaur och mercaraggarna åker förbi med jämna mellanrum.
Detta är min vardag, hoppas ni vill komma och hälsa på snart! 
 
Igår måndag fortsatte jag min utbildning på Arbetsförmedlingen genom mer medlyssning och webbutbildningar. Startade upp en utbildning idag och fick börja med att läsa 28 sidor rakt upp och ned. Tror inte jag hade en levande hjärncell efter detta. Tog lunch och bestämde mig att fortsätta med utbildningen med lite mat i magen. Klickar mig vidare till ett kompendium på 42 sidor. Där stängde jag ner datorn! Bättre lycka imorgon!
 
Känns bra att äntligen vara igång igen med allt vad jobb och utbildning heter, hann ju till och med glömma bort ett lösenord för att jag varit borta i 2 veckor. Bådar icke gott för framtiden. 
 
Hemlängtan har börjat avta lite eftersom, men saknar mitt riktiga hem och min familj och vänner såklart.
Blir dock bara hemma två dagar så får försöka göra så mycket det bara hinns med.
Ska ju springa ett blodomlopp den 29/5, men just nu känns det inte bra. Knät låste sig igår och det är inte en trevlig känsla att ha en vecka innan jag ska springa en mil. Håll tummarna.
 
Eftersom det inte finns så mycket att göra här på eftermiddagarna förrutom att springa på ICA & Dollarstore har jag blivit mer eller mindre fastklistrad vid datorn och kikar MYCKET Netflix. I söndags såg jag för första gången Supersize Me(hur har jag missat?) och det är perfekt om man behöver bli kvitt cravings. Så det går bra nu, inget slisk sen i lördags, hallelujah!
 
Nu blir det kvällsfika och sen knyta sig.
Ha det bra allihopa!
 
/J
Arvidsjaur från mitt perspektiv
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela