theoneandonlyicka.blogg.se

Jessika på vift...

Publicerad 2013-05-02 22:14:00 i Allmänt,

Hallå tjena hejsan.
Har efter många om och men bestämt mig att återuppta bloggandet, med anledning att jag befinner mig på annan ort i sommar, rättare sagt Arvidsjaur där jag kommer jobba som kundtjänstmedarbetare på Arbetsförmedlingen. Detta är mitt första riktiga jobb som är något sådär likt det jag har pluggat så det känns givetvis extra kul.
 
Den 18:e maj, om lite drygt två veckor går flytten härifrån Luleå till Arvidsjaur där jag kommer bo helt själv(första gången någonsin) i en etta på 34 kvadrat. Känns så surrealistiskt alltihopa att det har varit och fortfarande är mycket att smälta. Ska försöka åka hem varje helg och träffa alla och shoppa...vilket jag gör bäst! På söndag åker jag dock dit och ska ha en tredagars utbildning så det blir ett äventyr i sig. Jag och mitt lokalsinne. Kommer  råka gå till Arjeplog för att jag inte hittar vandrarhemmet...
 
Här på bloggen kommer jag som sagt uppdatera vad som händer därborta för er jag kanske inte pratar med så mycket, eller för er som bara är nyfikna och jätteglada för min skull....typ:)
 
Jag har även en liten familj här hemma med en sambo och två undulater som jag kommer sakna varje minut jag är från dem. Tur det finns telefon och Skype.
 
För tillfället utmanar jag mig själv genom att försöka springa en mil under en timma, vilket den 29:e maj kommer ställas på sin spets då det är dags för Blodomloppet.  Under sommaren kommer jag att försöka träna och äta så rätt som det bara går tills jag har gått ner till min målvikt, men det är några kilon kvar. Mer muskler. Kanske blir en träningsblogg?
 
Detta är övergripande det jag kommer skriva om i sommar, samt att jag en gång för alla skaffat Instagram där ni också kan följa mig och mina äventyr. 
 
Det var nog allt för nu. Uppdatering kommer senare när hela maskinen är igång med flytt och nytt jobb osv.
Tudels!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela