theoneandonlyicka.blogg.se

Söndag igen då...

Publicerad 2013-05-27 00:04:30 i Allmänt,

Just när man tyckte att helgen precis hade börjat är den över igen. Jag har haft en bra helg, inte för det, men den kunde gärna få vara längre. Igår lördag packade jag ihop mina prylar och gick till sjön här i stan och hade picknick med en kollega som också kommer att sommarjobba i Arvidsjaur. Trots att vädret emellanåt blandades mellan soligt och mulet åkte jag på årets första bränna (se gårdagens inlägg).  Efter picknicken gick vi en sväng till dollarstore och köpte nödvändighetsgrejer som kökshandduk och en glass och promenerade vidare till ett elljusspår som går i princip runt halva stan. Riktigt mysigt att bara vandra i skogen och det enda som hörs är fåglarna och ens egna andetag. Här kommer jag springa många gånger :) 
 
Efter promenaden som tog drygt 1 1/2 timme gick jag hemåt, gjorde middag och klistrade mig framför datorn. Det var den dagen det! 
 
Idag då. Vaknade efter en mycket skön sömn av ljudet till allt liv här utanför fönstret. Dock hade jag mina problem att ta mig upp ur sängen då ryggfanskapet vägrar låsa upp sig så jag fick nästan rulla ur. Jag längtar till att börja styrketräna igen. Det behövs! 
 
Efter frukosten bestämde jag mig för att utforska det sk lillberget som ska ha en jättefin utsikt. Med kameran i högsta hugg och vattenflaskan i näven begav jag mig mot berget som ligger drygt 2 km härifrån. Och vilken utsikt. Där hade jag kunnat stanna länge! 
Efter promenaden till berget gick jag hemåt gjorde middag, satte igång brandlarmet till följd av matlagningen , tog en dusch, tvättade och städade och nu ligger jag här och kan inte sova. Bara för att man går och lägger sig i tid kan man aldrig sova just då. 
 
Imorgon fortsätter utbildningen på AF och 17.10 åker jag med buss till Luleå för att ladda upp inför blodomloppet på onsdag!! 
 
Känner att det är grusigt i ögonen nu och det brukar normalt sett betyda sova. 
 
Godnatt på er och ha en trevlig måndag! 
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela